EĞİTMEN: GÜÇ BAŞAR GÜLLE

Amaç: Caz Müziği’nin hem teorik hem de performans alanlarının tecrübe edilmesi. Caz Müziği’nde armoni,melodi ve ritim en temel unsurlardır. Bu kültüre ait ses dünyasında doğaçlama ve şarkı yazımı bu 3 unsurun birbirleriyle olan etkileşimi üzerine yapılandırılmıştır. Bu yapının çözümlenerek katılımcılara aktarılması ve performansa yönelik çalışmalarla içselleştirilmesi programın temel amacını oluşturmaktadır.

Kazanımlar: Katılımcılar 4-6 kişilik sınıflarda ilk haftadan itibaren doğaçlama denemelerine başlayarak armoni, kulak ve ritim çalışmalarında öğrendikleri kavramları kullanmayı artıracaklar ve dönem sonundaki konserlerinde 10-12 jazz standardından oluşan repertuar ile doğaçlama birikimlerini sergileme imkanı bulacaklardır.

- ARMONİ
• Tonal Yapılar: Diatonik Akorlar-Secondary/Substitute Dominant Akorlar- İlgili II-7 akorları
• Subdominant, Subdominant - Minör,Dominant Akorlar ve ilişkileri.
• Modal Yapılar: Majör Diziden Türeyen Temel Modlar ve Modal Kurgulama

- KULAK EĞİTİMİ
• Melodi: Değişken Do Tekniği ve Major Minör Dizilere Uygulanması
• Ritm: 2,3,4 Zamanlı Ritmik Yapılar ve Cümle Çeşitleri
• Armonik Duyum: Temel Diatonik Akorlar ve Çevrimleri

- TEMEL PİYANO EĞİTİMİ
• Armonik yapıların piyano üzerinde uygulanması
• Kulak eğitimi etüdlerinin içselleştirilmesi
• Caz standartlarına ait temel akorların seslendirilmesi

- DOĞAÇLAMA
• Melodi: Akor Gamı(Chord Scales) ve Caz Standartlarına Uygulanışı
• Ritim: Ritmik Cümleleme ve Form Takibi
• Armoni. Tonal -Modal Merkezleme Anlayışı ve Form İlişkisi
• Transcription ve geleneksel caz müzisyenlerine ait doğaçlama örnekleri.